knjizara.com
Kritika zločinačkog uma

Majkl Gregorio (autor)

Kritika zločinačkog uma
rasprodato

"Kritika zločinačkog uma" predstavlja literarni prvenac spisateljskog para Daniele de Gregorio i njenog supruga Majkla G. Džejkoba. Oslanjajući se snažno na žanrovsku tradiciju detektivskog romana, on blista upravo na onim, za sam taj žanr ključnim, mestima. To je delom objašnjivo time da su autori profesorka istorije i bivši profesor engleskog jezika. Poput najvećih majstora ove vrste proze, stvaraju atmosferu konstantnog straha i napetosti, pa uvlače čitaoca u vrtlog ubistava, zavera i sveprisutne strave, vešto se poigravajući istorijskim činjenicama. Kant, kao jedin

a istorijska ličnost, opisan je sa krajnim pijetetom, ali se u njegovoj karakterizaciji posegnulo i za veoma mračnim aspektima psihe, naglašavajući to sve jače, kako se približava vrhunac romana. Čini se da, tragajući za istinom koja stoji iza zločina u njegovom rodnom Konigsbergu, Kant beskompromisno zagovara tezu po kojoj je filozofija bez njene svakodnevne upotrebe ništa više od mrtvog slova na papiru, ali istovremeno otvara pitanje koliko ona može rasvetliti um zločinca. Imaginarna knjiga koju on piše u romanu, istog imena kao i samo izdanje koje predstavljamo, ispituje koncept potrage za serijskim ubicom, gde se predočeni postupak istrage može svrstati u same početke forenzičke nauke. Istražni sudija Hano Stifenis, narator ovog romana, prati blede tragove ubice čija se motivacija čini nedokučivom. Njegov životni problem će se, rastrzan ovom poterom i unutrašnjim sukobima čiji su koreni u davnoj porodičnoj tragediji, naglo razrešiti jednim pismom. Istorijska previranja, zavere i spletke, istraga, strah i trepet na ulicama jednog pruskog grada, nemilosrdna zima i Kant čine ovu knjigu magično zanimljivom i jednom od najboljih predstavnika detektivskog žanra. Prevedena u 27 zemalja, "Kritika zločinačkog uma" je prva knjiga u seriji doživljaja istražnog sudije Hana Stifenisa, istražitelja od koga se očekuje ono najteže - da pronikne u um ubice.

Ostali naslovi koji sadrže ključne reči: Engleska književnost
Ostali naslovi iz oblasti: Romani

Izdavač: Kontrast; 2013; latinica; 21 cm; 335 str.; 978-86-89203-01-1;